בדיקת מלכודות קיטור ושסתומים, מלכודת קיטור

יצור הקיטור הוא מרכיב יקר בעלויות היצור של המפעל ומטבע הדברים כל משתמש ישאף לדעת מהם עלויותיו ואיזה חלק ממנו הולך לאיבוד, ניתוח נכון של ההוצאות יביא בהכרח לשיפור בתוצאות העסקיות של החברה, אולם לא כך הוא המצב בהרבה מקרים כאשר למפעלים אין מספיק ידע או מידע זמין לניתוח עלויות הקיטור.

תחזוקה נכונה של steam trap מלכודת הקיטור חיונית למערכת קיטור, מלכודות קיטור פגומות הן לא רק בזבוז אנרגיה, הן יכולות לתרום ליצירת חלודה ו/או שחיקת הצינור בגלל איכות מים ירודה ולחומרים מזהמים יתאפשר לעבור במורד הזרם, נוסף על כך מלכודות קיטור פגומות ישפיעו לרעה על איכות המוצר ואף להוסיף לזיהום הסביבתי, מלכודות קיטור צריכות להיבדק באופן שגרתי ושוטף בהתאם להשפעה שיש לקיטור על התהליך, חלק מהמשתמשים מנהלים שגרה של אחזקה מונעת ע"י החלפת חלקים בתוך המלכודת אך נוהל זה לא בהכרח יעיל ולעיתים מייקר את עלויות האחזקה מאחר וחלק מהמלכודות יכולות להיכשל בין מועדי האחזקה כאשר אחרות יכלו להמשיך לעבוד תקופות ארוכות יותר ללא צורך בהחלפת החלקים, על פי רוב, חסכוני יותר לייסד בקורת שגרתית יזומה למלכודות קיטור.

מערכות קיטור מכילות מרכיבים שונים בכדי לשפר את ניצול ה-BTU המופק ע"י הקיטור, אחד המרכיבים החשובים הוא מלכודת הקיטור אשר מאפשרת לקיטור להישאר במערכת ולשמר את החום הכמוס, כאשר הקיטור מתקרר מלכודת הקיטור פולטת את מי העיבוי המקוררים וזיהומים נוספים כמו גזים שיכולים להשפיע באופן שלילי על העברה יעילה של אנרגיית חום מהקיטור, יוסרו גם כן.

מיסוד שגרת אחזקה מחייב הכנה יסודית, הידע על המערכת הוא קריטי ולכן בתחילת התהליך נדרש תרשים מדויק המתאר את המיקום של כל מלכודות הקיטור והשסתומים במתקן, רשימת המלכודות צריכה לכלול נתונים על סוג המלכודת, גודלה והיישום.

מומלץ כי תהיה שמירה של איסוף הנתונים בכדי לעקוב אחרי מערכת הקיטור על פני זמן, הדבר שימושי בזיהוי אזורים בעלי פוטנציאל של תקלות חוזרות, רמזים אפשריים על שימוש לא נכון במלכודות ונתונים אודות עלויות שנחסכו.

ישנן תוכנות לתחזוקת קיטור אשר יכולות לבצע רישום של תחזוקת מלכודת הקיטור.

כאשר יש בידי הגורמים המנהלים את האחזקה את רישום הנתונים הם יוכלו לגשת לביצוע הפיקוח על הציוד, בדרך של בדיקה חזותית, סטטוסקופ אקוסטי, בדיקת טמפרטורה ובדיקה אולטרה סונית אשר תספק מידע על אופי פעולתה של מלכודת הקיטור האם היא דולפת או עובדת כראוי ללא איבוד אנרגיה.

בדיקה אולטרה סונית מתבצעת באמצעות מכשיר הקולט את פליטת גלי הקול של מלכודת הקיטור או השסתום אשר מייצרים רעש אולטרה סוני אשר מצביע על מצב האביזר, הבדיקה אינה מצריכה את עצירת תהליך היצור ומביאה לחיסכון מיידי בעקבות אבחון מצב הציוד.

שמירה על ציוד תקין = חסכון בכסף

אז מה עושים? איך שומרים בצורה הטובה ביותר על הציוד ומצמצמים את עלויות האחזקה?

ממסדים שגרת אחזקה יזומה.

מתעדים ומנתחים את הנתונים.

מבצעים ניטור אולטרה סוני באופן עקבי.

חברתנו מתמחה בביצוע בדיקות אולטרה סוניות, לתאום צרו קשר דרך האתר. 

You are currently viewing בדיקת מלכודות קיטור ושסתומים, מלכודת קיטור